Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

måndag 16 november 2009

Hade lite bråttom idag när jag skulle till gymmet, så ungefär 1 minut innan jag skulle gå så slog jag i min tå! Det gjorde så in i helvete ont, jag tror att jag kom på ungefär 23 nya svordomar. Puma trodde jag skällde på henne så hon sprang och gömde sig under sängen. Det var 2 ½ timme sen, jag har fortfarande ont. Tror att jag kanske stukade den.
På gymmet tog jag i som aldrig förr. Jag måste bli fit!

Förra veckan fyllde jag i en enkät om min hälsa.
Idag fick jag resultatet.
Tydligen så har jag en måttlig riskfylld övervikt. Sen läste jag att; "För vissa individer som har en mycket vältränad kropp och därmed stor muskelmassa så är dessa gränsvärden felaktiga." Skönt! Då kan jag strunta i det resultatet, eftersom det var fel.
När det gällde alkoholen så tyder mina svar på att jag kan ha en alkoholkonsumtion som innebär en ökad risk för hälsoproblem. Med andra ord så ligger jag i farozonen. Ännu en felaktig grej.
Jag dricker inte så ofta, 2 ggr i månaden tycker inte jag är ofta. Jag fick förklarat för mig att det är okej att dricka tex. ett glas vin om dagen, men det är inte okej att slå ihop det och dricka 7 glas vin, en dag.
Ändå så är min hälsa bättre än genomsnittet...

Nej, nu måste jag gå och ta hand om min tå.

Inga kommentarer: