Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

onsdag 24 juni 2009

Den här dagen har varit sjukt lång och sjukt rolig.
Jag följde med Patti till vårdcentralen för att hon skulle vaccinera sig. Vi satt och väntade i över en halvtimme på att bli inkallade och för varenda sjuksköterska som gick förbi med en kaffekopp i handen, så växte min irritation mer och mer. Det var min syster och jag i väntrummet och runt 7 sköterskor som gjorde absolut ingenting. Eller jo, dom drack kaffe, skvallrade och pratade om deras semestrar. Vi hörde dem.
Till slut fick jag gå och säga till, så en halvtimme efter avtalad tid fick vi komma in. Sprutan som Patti fick var kanske 5-10 cm lång, sköterskan tryckte in HELA sprutan i armen på stackarn. Ni vet sådär som man ser på film, när dom trycker in en spruta med all deras kraft på någon, så var det. Pattis ansiktsuttryck var oslagbart.

Sen cyklade vi till Stora lekparken, där väntade kusinerna på oss. Vi spelade brännboll och jag blev anklagad för att fuska. Men jag sa att det inte var mitt fel att bollen träffade mitt ben, sen marken och sen min fot så att den sparkades iväg låååångt, så att jag kunde varva planen. Sen såg det ut som att jag höll i Amanda så att hon inte kunde springa, men jag fastnade bara med armarna runt henne. Ändå så förlorade vi.

Efter det så åkte vi hem till Tammi och käkade och drack lite vin. Eli peli har ju börjat skratta nu och det var så jävla kul att försöka få henne att skratta.

Imorgon blir det återbruket, sen grill i flogsta.

Jag har blivit brun.

Inga kommentarer: