Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

tisdag 6 april 2010

Tja!

Har fina lillasyster på besök idag. Vi träffades nere på stan och gick till Subway för att köpa varsin macka, sen promenerade vi hem. Gick förbi Uppsalahem och beställde en säkerhetsdörr. Är så avundsjuk på Adeleine som har världens fräschaste dörr. Vill ha en likadan. Jag måste ju ha allt som hon har.
Sen när vi kom hem satte vi oss på balkongen och åt våra mackor. Jag spanade lite på byggarbetarna på andra sidan gatan.
Jag bestämde mig för att möblera om i vardagsrummet och slänga en massa grejer. Jag har möblerat om, men inte slängt ett skit.
Medan jag arbetade för fullt med att möblera om, så låg Patti i soffan och läste tidningar. Hon förmådde sig inte ens att resa sig upp när jag skulle flytta på soffan. Nu läser hon gamla tidningar och tar ut alla schampoo/balsam prover som kommer med. Jag har två fulla lådor med tidningar från 2005-nu, så jag hoppas hon hittar många samples, så slipper jag köpa schampoo på ett år.
När jag stod och väntade på Patti på stan, så kom det fram en kille och började RÅstöta på mig. Är absolut inte van vid att killar stöter på mig (nyktra) mitt på ljusa dagen. Sen när Patti och jag var på väg hem, så var det en kille som visslade och skrek efter oss. Jag skyller på vädret. Det är våren som gör alla helt galna.
Dags att käka kanske?


Inga kommentarer: