Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

lördag 24 april 2010

Hanson

Igår på lunchrasten (som är 23.30) så såg jag i en tidning att
Hanson ska släppa ett nytt album. Ni som kände mig för 12 år sen
vet hur besatt jag var av dom. Min bästa kompis på den tiden, Karin,
och jag älskade dom. Vi verkligen ä-l-s-k-a-d-e Hanson. Jag var kär
i Zac och Karin var kär i Taylor. Ingen var kär i Isaac, för han var
17 år och vuxen plus att hans ena öga alltid var mindre än det andra
på bild.
Allt var så oskyldigt på den tiden. Våra världar kretsade kring
dom. Det Enda jobbiga var att förklara och försvara våran kärlek
till dom för klassen. Vi blev kompisar med en tjej, Nadia, som hade
vunnit en tävling på NRJ. Hon och hennes klass fick gå på en Hanson-
spelning och hon fick träffa Hanson. Jag var ju inte lite avundsjuk.
Träffade en gammal klasskompis från högstadiet för några månader
sen. Han kallade mig för Hanson-jassi. Det är så han (och resten av
klassen) kommer ihåg mig. Som jassi som älskade Hanson. Inte så kul,
nej.
JAg blev glad, lite för glad, när jag läste att dom ska släppa en
ny skiva. Sen skämdes jag lite, för att dom som satt med mig har
världens bästa musiksmak, så jag låtsades att jag bara var ironisk.
Hahaha! Nu kommer dom läsa det här och tycka att jag är en tönt.
Det kanske jag är.

1 kommentar:

Viktoria sa...

Hej! Jag råkade hamna här bara av en slump - men nu måste jag bara säga att du är ju verkligen ingen tönt! ;-) Om någon tycker det så vet de inte vad de snackar om!

Har du lyssnat på Hansons nyare musik? Den senaste singeln och videon finns här: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=104317949.

Jag var likadan som du när jag gick på mellanstadiet, så jag känner igen mig! Men Hanson har ju gjort skivor hela tiden sedan de slog igenom, fast i lite mindre skala, och ganska många har följt dem hela vägen även om både dom och alla fans har vuxit... Helt klart värt att kolla upp dem igen om du inte redan gjort det!