Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

fredag 5 mars 2010

50/50

Jag är alldeles för pigg för att sova nu.
Det är en miljard tankar som far runt i huvudet, tänker på min
pappa, på Chile, på jobbet, på hur bra vi har det här. Folk i Chile
har blivit av med sina hem, med hela deras liv, folk svälter, folk
dör, tänker på situationen i Palestina, det är
vardagsmat för dom. Det har gått lite mer än en månad sen skalven i
Haiti, varför hör man inget om det längre? Varför bryr sig folk
inte lika mycket om Chile? Vi skänkte faktiskt 50 kr till Haiti, då
har vi uppfyllt vår kvot för i år, eller? Det är ju nämligen helt
omöjligt att skänka 50/100 kr med SMS två månader i rad.

Här sitter man själv och önskar att det ska sluta snöa, att våren
ska komma.
Vi har det så himla bra!


I onsdags hände något som var så himla roligt, jag vet inte om jag
vågar berätta det här.
Jo, jag ska...
Pappa, sluta läsa nu!

Nico kom hem från jobbet i onsdags och det här hände;
N- Jassi, lova att inte bli arg!
J- Vad har du gjort?
N- Bli inte arg, okej...
J- Ooo-kej!
N- Jag kollade i ditt badrumsskåp och provade din näshårstrimmer.
Jag stoppade den i näsan.
J- Nico, jag har ingen sån trimmer.
N- Jag vet, det var din vibrator!

Jag skrattade så att tårarna sprutade!
Jag köpte den för skojs skull på en tjejfest och har aldrig använt
den. Hittade den häromdagen och la in den i badrumsskåpet. Kanske
inte var så smart gjort när man har en nyfiken lillebror som
inneboende.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: