Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

söndag 17 januari 2010

flytta?!

Har fått ett erbjudande om att byta min 2:a till en 1:a.
Ettan ligger på samma gård, så det är inte långt jag flyttar. Börjar verkligen gilla Salabacke, vill nog inte flytta härifrån än, även om det ligger på "fel sida" av stan.
Iaf, den nya lägenheten är en etta på 41 kvm. Alltså 13 kvm mindre än den jag har nu.
Nackdel: Den har ingen balkong. Fördel: Den har ett badkar.
Nackdel: Den ligger på tredje våningen (ingen hiss). Fördel: är väl att jag kommer att gå ner lite i vikt genom att springa upp och ner för tre våningar.
Nackdel: Måste packa ner allt. Fördel: Då kanske jag kan göra mig av med allt skit som jag inte använder.
Nackdel: Den har ett rum mindre än vad jag har nu. Fördel: Hyran blir lägre.
Nackdel: Den ligger längre ifrån jobbet. Vänta, det var nog en fördel + att det är närmare till gränby centrum.



Inga kommentarer: