Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

lördag 10 oktober 2009

Idag ska jag få besök av 9 underbara tjejer! Så jag gick upp tidigt idag för att handla, städa och baka... Såhär 3 timmar senare så har jag bara hunnit med att handla. Eller, jag öppnade några fönster för att vädra lite, det kanske räknas som städning, eller iaf början till det.
Jag måste verkligen upp på vinden för att hämta en sak, men jag vågar inte, jag får panik bara jag tänker på det, helt seriöst, jag får hjärtklappning bara av tanken på att jag måste upp dit. Tänk om jag skulle möta någon däruppe, då skulle jag skita på mig. Tänk om det bor någon där eller om någon låser in mig i mitt förråd, då kommer jag att ruttna där i all evighet.

Det är typ som när jag ska hem till Thomas. I hans trapp så finns det en kille som bor i källaren. Jag tror ju alltid att han ska krypa upp och ta mig, eller skrämma mig.
En gång väntade jag på Adeleine där, för vi skulle gå upp tillsammans, då såg jag att det lyste i källaren och fick för mig att han skulle kräla upp (för det är helt omöjligt att någon som bor i en källare faktiskt kan gå) dra sina händer genom sitt gråa långa skägg, ta tag i mitt hår och släpa ner mig i källaren och låsa in mig. Så skulle jag få leva på bröd och vatten i resten av mitt liv

Som tur var så kom Adeleine innan han fick tag på mig.



Inga kommentarer: