Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

tisdag 1 september 2009

Besviken

Jag är så jäkla förbannad! Nej, inte ens det, jag är besviken! Det är värre än att vara arg.
Idag på jobbet så hade vi APT, det bästa med APT, vilket jag dessutom tror är anledningen att vi faktiskt dyker upp på mötena (förutom att det är obligatorisk närvaro), är mackorna. Jag kan sitta ett helt möte och drömma om mackorna. Ska jag ta en med räkor, tonfiskröra eller kanske en salami/brie-macka?
Idag tog jag den som såg godast ut,men det var också den tråkigaste, det var typ en paprika och lite ost på den. Eftersom Ida är veggo och det inte fanns några veggie-mackor, så fick jag hennes.
Jag tänkte att jag skulle få revansch och tog en salami/brie-macka. För dom är verkligen goda.
Jag lade mackan i kylskåpet, gick in och jobbade,kunde inte sluta tänka på mackan. Längtade hem, fantiserade om att jag skulle krypa upp i soffan med en kopp tecito i ena handen och min kära salami/brie-macka i andra. Så skulle jag äta upp den i tystnad och njuta av varenda sekund.

Nu till problemet.
Jag kommer hem, kryper upp i soffan, tar en tugga av mackan och....

Det var ingen jävla salami/brie-macka, det var en rökt lax med majonäs-macka. Jag blev så förvirrad, här hade jag väntat mig att den skulle smaka salami, så smakade den lax istället.
Jag blev lurad. Jag är förtvivlad.
Kan jag stämma någon för det här.
Jag skyller på Ronnie, det gör jag alltid.

Nu undrar ni säkert vad som hände med mackan. Jag åt upp den.
Men jag tänkte på Salami/brie hela tiden...



Inga kommentarer: