Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

tisdag 2 juni 2009

Igår satt jag på Plock med Tammi och Danne. När det var dags att betala, så la vi fram våra kort och jag sa till servitrisen, dra x kr på Nordea-kortet och resten på Swedbank-kortet.
Alla började skratta, tillochmed servitrisen. Jag fattade ingenting. Dom hade tydligen skrattat åt sättet jag uttalade "swedbank" på.
Jag sa: [svedbank]
Tammi sa att det uttalas: [soeddbank]
Danne säger att det uttalas: [suiidbank]

Jag är kluven, hur ska man uttala det?
Som tur är så har jag inte swedbank,så jag behöver egentligen inte bry mig, men just to set the record straight, hur uttalas det? Jag gissar på att det INTE uttalas svedbank...

Dagens + :
Lunchen som jag gjorde... yu-m-mie!

Dagens - och dagens fundering:
Vart tog solen vägen?

Inga kommentarer: