Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

onsdag 10 juni 2009

Idag befann jag mig på jobbet kl 10.00! Det är inte ofta det händer, att jag är där så tidigt.
Hade ROS-möte och katalysatorn envisades med att stava mitt namn med Y (jag stavar med J) och då uttalade hon mitt namn Jjjasmine, med J som i jord, jul och jungfru.
När jag påpekade det för henne (att mitt namn stavas med J) så började hon helt plötsligt uttala mitt namn med spanskt J eller Schasmine. WTF!?!

Kommer ihåg en övning som vi hade första dagen i gymnasiet, vi stod i ring och alla skulle försöka komma ihåg namnen på dom som stod i ringen. Jag sa Jjjjasmine högt och tydligt, men ändå skulle varenda jävel säga Jasmine med ett spanskt J.
Ska det vara så jäkla svårt. Det slutade med att jag slutade gå till skolan.

Tänk om jag skulle börja uttala alla namn helt fel
-jag heter Patrik
-okej Pátriqué!
-Nej.. Pa-tri-k
-Pá-tri-qué




Inga kommentarer: