Today you are you, this is truer than true, there's no one alive that's youer than you!

fredag 5 december 2008

f*ck you

Idag pratade jag med Jimmy om att mitt kommande blogg-inlägg skulle handla om konsten att peka "fuck you". Hade tänkt skriva ett jätteroligt inlägg om det, men sen tvekade jag lite, jag tyckte att peka finger, som vi kan kalla det, var något som man gjorde när man var liten, något förbjudet, något som man fick skäll för om man gjorde.
Jag kommer inte ihåg när jag pekade finger sist, så jag kände att jag inte var rätt person att skriva om det.

Trodde aldrig att jag skulle göra det som vuxen, för det känns ju lite töntigt. Man måste välja rätt tillfälle att göra det på också, annars kan det bli helt fel.
Som sagt, jag trodde aldrig att jag skulle behöva göra det nu, i vuxen ålder.

När jag cyklade hem från jobbet, försökte Jimmy köra över mig, så i all ilska så lyfte jag handen och pekade fuck you... det kändes helt underbart. Jag kände mig fri, pånyttfödd, jag älskade världen.
Jag tänkte... 1-0 till Jassi...
Synd bara att jag hade på mig tumvantar....


Inga kommentarer: